Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatické generování šipek pro DDR
Skála, František ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení metod vhodných pro automatickou tvorbu souborů šipek z hudebních souborů k taneční počítačové hře DDR. Tento problém je rozdělen na dvě hlavní fáze - detekci beatů, tedy stanovení tempa písničky, a samotnou tvorba šipek. Pro detekci beatů se využívá detekce nárůstů energií v jednotlivých frekvenčních pásmech a následné statistické zarovnání výsledků. Tvorba šipek pracuje obdobně, zaměřuje se však na detekci všech výrazných okamžiků hudby a obsahuje logiku pro rozmísťování šipek do jednotlivých směrů. Testování uživateli ukázalo, že má aplikace potenciál oslovit hráče hledající sadu jednoduchých šipek pro svou oblíbenou písničku. Kvalita detekce beatů dává prostor pro využití těchto postupů i mimo rámec ukázkové aplikace. V práci je též navrženo několik možných vylepšení použitých postupů.
Analýza původu vzniku interpretace za pomoci metod parametrizace hudebního signálu
Brada, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti srovnávání zvukových nahrávek v oblasti tzv. Music information retrieval. Dále je cílem této práce analyzovat interpretace z hlediska tempa, dynamiky a barvy zvuku. Ze získaných dat provedené analýzy je pak cílem vybrat takové hudební parametry, které mají největší schopnost diferencovat původ vzniku jednotlivých interpretací.
Výzkum tempových parametrů porovnávající zvukové nahrávky
Ištvánek, Matěj ; Galáž, Zoltán (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá technickými vlastnostmi audio signálů, respektive skladbami z připravené databanky, a popisuje používané parametry pro transkripci a rozbor audio signálů. Shrnuje poznatky z oblasti hudební teorie a automatické transkripce zvukových nahrávek, uvádí odborné studie zabývající se problematikou analýzy signálů a jejich výsledky. Dále uvádí atributy s největší schopností rozlišovat dané skladby podle tempa a obecně z rytmického a metrického hlediska. Práce analyzuje pomocí dvou zvolených metod jednotlivé interpretace skladby Leoše Janáčka „Smyčcový kvartet No. 1 – IV. Con moto" z definované databanky v jazyku MATLAB a předkládá výsledky analýzy a porovnání mezi jednotlivými metodami. Na závěr uvádí shrnutí celé práce a probírané problematiky.
Analýza zvukové interpretace hudby metodami číslicového zpracování signálu
Fančal, Petr ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy skladeb z hlediska časových prostředků hudby. Úvodem jsou stručně popsány základní muzikologické pojmy a veličiny, které jsou v přímém vztahu k časovým prostředkům v hudebně interpretačním výkonu. Následující část práce se věnuje známým metodám číslicového zpracování signálu vhodným pro získávání hudební informace ze zvukové nahrávky. V praktické části jsou tyto metody demonstrovány v prostředí MATLAB na třech nahrávkách a výsledky porovnány z hlediska použité agogiky.
Analýza interpretace hudby metodami číslicového zpracování signálu
Ištvánek, Matěj ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá metodami detekce not a tempa v hudebních signálech pomocí specifických metod číslicového zpracování. Rozebírá a popisuje danou problematiku jak z hudební, tak z technické stránky. Nejprve je testováno několik implementací využívajících různá programovací prostředí, poté je vybrán fungující systém s nejvyšší přesností detekce a s nastavitelnými parametry, který je následně použit pro testování funkčnosti na zvolené referenční databázi. Je vytvořena také nástavba uvedeného algoritmu pomocí aplikace Teagerova-Kaiserova energetického operátoru ve fázi předzpracování signálu. Rozdíl v přesnosti obou systémů je porovnán – operátor v průměru zvýšil přesnost detekce globálního tempa i časových pozic jednotlivých dob. Nakonec je analyzován druhý dataset obsahující 33 různých interpretací první věty skladby Bedřicha Smetany Smyčcový kvartet No. 1 e moll „Z mého života“. Výsledky ukazují, že průměrné tempo celé první věty skladby se v závislosti na pozdějším roku vzniku nahrávky mírně zmenšuje.
Analýza prosodických a spektrálních vlastností hlasové komunikace v řízení letového provozu
Simonides, Jakub ; Kopřiva, Tomáš (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Práca analyzuje prozodické a spektrálne vlastnosti oboch smerov komunikácie riadenia letovej prevádzky, opisuje rozdelenie komunikácie na segmenty v smere od pilota k veži a od veže k pilotovi na základe prepisu. Následne sú jednotlivé segmenty podrobené hĺbkovej analyze ich vlastností. Analyza sa zameriava na spektrum reči v obidvoch smeroch, konkrétne na intenzitu, základnú frekvenciu F0, spektrálnu strmosť a centroid. Naviac ku tomu je vykonaná aj analyza rychlosti reči a detekovania reči. Na základe rozdielnosti tychto parametrov, pre každy smer komunikácie, sú určené faktory, ktoré dopomáhajú k automatickému rozpoznaniu smeru komunikácie.
Extrakce parametrů pro výzkum interpretačního výkonu
Laborová, Anna ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Ištvánek, Matěj (vedoucí práce)
Rozdílné interpretace stejné skladby se mohou mezi sebou zásadně lišit. Nejen skladatel a noty definují posluchačův hudební zážitek, ale i charakteristická interpretace je integrální částí hudebního díla. Pro objektivní analýzu interpretačního výkonu jsou parametry rozděleny do čtyř tříd – z hlediska času (tempa), hlasitosti (dynamiky), témbru a výšky tónu. Každý parametr nebo jejich kombinace může ovlivnit výsledný unikátní charakter interpretace. Extrakce parametrů pro výzkum interpretačního výkonu je jedno z komplikovaných témat stojící na pomezí oblastí analýzy interpretačního výkonu a získávání informací z hudby. Předložená práce shrnuje poznatky a metody z obou oblastí. Pro výzkum byla vytvořena databáze, která obsahuje 31 nahrávek jedinečných interpretací 2. věty Lento Smyčcového kvartetu č. 12 F dur (1893) českého romantického skladatele Antonína Dvořáka (1841–1904).
Dopad digitální distribuce hudby na strukturu skladeb a způsob jejich vydávání
Škopek, Matěj ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tématem této práce jsou hudební skladby a potencionální dopad moderního způsobu jejich distribuce na jejich strukturní charakteristiky, celkovou podobu a způsob jejich vydání. V práci jsou vzájemně porovnána dvě období, a to z rozmezí let 2005-2010 a 2015-2020, tedy před a po nárůstu popularity hudebních streamovacích služeb, jako je například Spotify. Autorovým cílem je nalézt korelační vztah proměny jím vybraných parametrů s vývojem hudebního průmyslu a hudební distribuce. Autor v této práci nejprve představuje koncept distribuce v širším, obecném slova smyslu a jeho roli jakožto součásti marketingového mixu. Navazuje úloha distribuce v kontextu hudebního průmyslu a podrobnější popis situace a celkové podoby hudebního trhu v každém z vymezených časových úseků. Pro každý zkoumaný rok bylo zvoleno 10 skladeb, které se umístily na nejvyšších příčkách amerického hudebního žebříčku Billboard Hot 100. Součástí autorova výzkumu je tedy 120 nahrávek. Sledovanými parametry jsou délka skladby, její tempo, umístění prvního refrénu, celkový počet refrénů a to, zda skladba vyšla jakožto samostatný single. Autor představuje pět hypotéz, které vycházejí z publikací autorů z hudební sféry. Dle očekávání by skladby, které vyšly ve druhém období, měly být kratší, rychlejší, s dřívějším umístěním prvního refrénu, s...
Analýza prosodických a spektrálních vlastností hlasové komunikace v řízení letového provozu
Simonides, Jakub ; Kopřiva, Tomáš (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Práca analyzuje prozodické a spektrálne vlastnosti oboch smerov komunikácie riadenia letovej prevádzky, opisuje rozdelenie komunikácie na segmenty v smere od pilota k veži a od veže k pilotovi na základe prepisu. Následne sú jednotlivé segmenty podrobené hĺbkovej analyze ich vlastností. Analyza sa zameriava na spektrum reči v obidvoch smeroch, konkrétne na intenzitu, základnú frekvenciu F0, spektrálnu strmosť a centroid. Naviac ku tomu je vykonaná aj analyza rychlosti reči a detekovania reči. Na základe rozdielnosti tychto parametrov, pre každy smer komunikácie, sú určené faktory, ktoré dopomáhajú k automatickému rozpoznaniu smeru komunikácie.
Vztah mezi rychlostí výchozího projevu a kvalitou výkonu simultánního tlumočníka
Moravcová, Dagmar ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi rychlostí výchozího projevu a kvalitou výkonu simultánního tlumočníka na francouzsko-českém materiálu, a to z pohledu francouzských posluchačů výchozích projevů ve francouzštině, dvou skupin tlumočníků (studentek a profesionálů) a posluchačů přetlumočených projevů v češtině. Práce sestává z teoretické a empirické části. V teoretické části je nejprve popsán Model úsilí Daniela Gila. Poté je pozornost věnována tempu výchozího projevu a odlišným teoretickým východiskům jednotlivých odborníků, chybám vzniklých v průběhu simultánního tlumočení, tlumočnickým strategiím a kvalitě simultánního tlumočení. V empirické části je popsána výzkumná metoda, průběh a vyhodnocení experimentu zaměřeného jednak na četnost jednotlivých strategií podle rychlosti výchozího projevu, jednak na vztah mezi rychlostí výchozího projevu a četností různých kategorií chyb v závislosti na tempu kvaziautentických výchozích projevů. Tato část diplomové práce rovněž zkoumá, zda jsou mezi výkony profesionálních tlumočníků a studentek rozdíly v kvalitě jejich výkonu, který je následně hodnocen českými posluchači. Klíčová slova simultánní tlumočení, tempo, rychlost, chyba, strategie, posluchač, výchozí projev, tlumočník, kvalita

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.